sobota, 7 listopada 2015

Wypracowania / Podstawówka: DZIAŁ 3.: SZKOŁA. (Topics 1-10)

WYPRACOWANIA / PODSTAWÓWKA:

 

DZIAŁ 3.: Szkoła (m.in. przedmioty nauczania, przybory szkolne).



  


TOPIC 1

Invitation to a school play.
(short version)

The Rabbits
a play by Class Vc
on Thursday 12th May at 3 pm
(11)

The Carrotsons, a family of rabbits, live in a village in a forest. The Carrotsons and their neighbours are nice and calm. One day the Lettuces, another family of rabbits, move in the village. They are quarrelsome, spitful and naughty. One day the calm villagers lose patience and decide ... (56)

We invite you!
Class Vc
(61)

TEMAT 1.

Zaproszenie na szkolną sztukę teatralną
(wersja krótka)

Króliki
sztuka wystawiana przez klasę Vc
we czwartek 12 maja o godzinie 15:00


     Państwo Marchewkowscy, rodzina królików, mieszka w wiosce w lesie. Marchewkowscy i ich sąsiedzi są mili i spokojni. Pewnego dnia, państwo Sałacińscy, inna królicza rodzina, wprowadzają się do wioski. Są oni kłótliwi, złośliwi i niegrzeczni. Pewnego dnia spokojni mieszkańcy wioski tracą cierpliwość i postanawiają ...

Zapraszamy Was!
Klasa Vc
..........................................

TOPIC 2

One of my school days.
(short version)

On Monday, the lessons start at eight. I have five lessons.(11)
First there are two Polish lessons and then I have Maths. After Maths there's a break for lunch.(27)

Next I have English and then it's Geography. Finally there's PE (it's my favourite subject!). After PE at one o'clock we have dinner at the school canteen.
After dinner I go home.
(60)

TEMAT 2.

Jeden z moich szkolnych dni.
(wersja krótka)

     W poniedziałek lekcje zaczynają się o ósmej. Mam 5 lekcji.
Najpierw mam dwie lekcje polskiego, a potem matematykę. Po matematyce jest przerwa na drugie śniadanie / (lancz).
Następnie mam angielski, a potem jest geografia. Na koniec jest WF (to jest mój ulubiony przedmiot!).
Po wuefie, o pierwszej, mamy obiad w stołówce szkolnej. Po obiedzie idę do domu.

..........................................

TOPIC 3

I'm a good student.

(short informal version)

My name's Marek and I go to class 5. I'm a good student. (12)
I always do homework in the afternoon and go to bed early. In the morning I'm not tired and I readily get up. (34)
I go out home early, so I'm never late for school. Teachers don't have to shout at me because I'm polite. (55)
It's great to be a good student! (62)
TEMAT 3.

Jestem dobrym uczniem.

(krótka nieformalna wersja)

   Mam na imię Marek i chodzę do klasy 5. Jestem dobrym uczniem.
   Pracę domową odrabiam zawsze po południu i chodzę spać wcześnie. Rankiem nie jestem zmęczony i ochoczo wstaję.
   Wychodzę z domu wcześnie, więc nigdy nie spóźniam się do szkoły. Nauczyciele nie muszą na mnie krzyczeć, ponieważ jestem grzeczny.
    Fajnie jest być dobrym uczniem!
..........................................

TOPIC 4

Our school shop.

(short informal version)

There's a small school shop at my school. (7)
It's the grocer's. Pupils and teachers can buy some groceries there, e.g. sandwiches, fruit, juices and soft drinks. There aren't any chocolate, crisps, fast food and fizzy drinks in our shop. (36)
I usually buy cheese or tomato sandwiches and mineral water or juice. Our teachers sometimes buy sandwiches and fruit, but the pupils usually buy drinks. (59)
Our shop is useful. (63)
TEMAT 4.

Nasz sklepik szkolny.

(krótka nieformalna wersja)

   W naszej szkole jest mały sklepik szkolny.
   Jest to sklepik spożywczy. Uczniowie i nauczyciele mogą tam kupować trochę artykułów spożywczych, np. kanapki, owoce, soki i napoje niegazowane. W naszym sklepiku nie ma czekolady, czipsów, fastfudów i napojów gazowanych.
   Ja zwykle kupuję kanapki z serem albo pomidorem oraz wodę mineralną albo sok. Nasi nauczyciele czasami kupują kanapki i owoce, ale uczniowie zwykle kupują napoje.

    Nasz sklepik jest przydatny.
..........................................

TOPIC 5

At school after lessons.

(short informal version)

Polish pupils can attend various activities at their schools after lessons. (11)
A lot of pupils choose sport activities in school sport clubs. The most popular are football, volleyball and handball clubs. There are also athletic clubs at some schools. (38)
Some schoolchildren can sing in school choirs or paint in artistic circles. Pupils also fall into other school special interests groups e.g. biological or mathematical circles. (62)


TEMAT 5.

W szkole po lekcjach.

(krótka nieformalna wersja)

   Polscy uczniowie mogą uczęszczać w swych szkołach na różne zajęcia po lekcjach.
   Wielu uczniów wybiera zajęcia sportowe w szkolnych klubach sportowych. Najpopularniejsze są kluby piłki nożnej, siatkówki i piłki ręcznej. W niektórych szkołach są też kluby lekkoatletyczne.
   Niektórzy uczniowie mogą śpiewać w chórkach szkolnych lub malować w kółkach artystycznych. Uczniowie należą też do innych szkolnych kół zainteresowań, np. kółek biologicznych lub matematycznych.

..........................................

TOPIC 6

My favourite teacher.

(short informal version)

I'm Arek and I'm in class 6. (5)
My school is Peter Pan School of Imaginville. I have ten subjects at school and lessons with eight teachers. My favourite teacher is Mrs Agnieszka Szyszeczka. (29)
Mrs Szyszeczka teaches me Polish. She's also my tutor teacher so I have the tutor lessons with her, too. She's a very good, nice and helpful teacher. (53)

I like Mrs Szyszeczka though she's very demanding. (60)

TEMAT 6.

Mój ulubiony nauczyciel.

(krótka nieformalna wersja)

   Jestem Arek i jestem w klasie 6.
   Moja szkoła to szkoła imieniem Piotrusia Pana w Wydajesiewicach. Mam w szkole dziesięć przedmiotów i lekcje z ośmioma nauczycielami. Moją ulubioną nauczycielką jest pani Agnieszka Szyszeczka.
   Pani Szyszeczka uczy mnie języka polskiego. Jest ona także moją wychowawczynią, więc mam z nią też lekcje wychowawcze. Jest ona bardzo dobrą, miłą i pomocną nauczycielką.
    Lubię panią Szyszeczkę, chociaż jest bardzo wymagająca.
..........................................

Po więcej wypracowań możesz przejść na stronę Angielski do:

mojkomputerowyswiat.blogspot.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz